5.9.11

Centremàtic 2011

CENTREMÀTIC 2011
Dimarts, 27 de setembre de 2011
Centre de Cultura “Sa Nostra” – Concepció, 12 (Palma)


17h - Jardí - Record del Centremàtic – Acció per a nins del col·lectiu Sindicalistas/Autoplacer (Madrid). Sindicalistas és un col·lectiu centrat en la difusió de mètodes de producció musical independents, com ara l’autoedició o la lliure distribució. En aquest encontre entre nins i artistes tots podran generar el seu propi record (souvenir) del festival. Els més petits faran fotos commemoratives que podran endur-se a casa el mateix dia, a on sortiran amb alguns músics del cartell, a la vegada que participaran en la producció d’un tema col·lectiu de música electrònica amb l’ajut del Dr. Genkins i la seva maleta-estudi, que es podrà descarregar de manera gratuïta a través del blog de Sindicalistas/Autoplacer. Una activitat que integra el públic infantil en l’entorn del festival i la creació musical. http://autoplacer.tumblr.com
18h - Sala Gran - Poal (Mallorca). El grup format per Miquel Moll i Sebastià Mesquida ha anat abandonant els instruments convencionals substituïnt-los per elements electrònics que formen ara la base del seu so. Del (post)rock amb guitarres han evolucionat cap a l’experimentació digital en directe, sense deixar mai de caminar per les vies sonores més arriscades. www.myspace.com/expoal
18h - Pati - Claudia Ortiz (Mèxic). Des de la seva residència a Londres, i després de passar pels equips d’algunes de les discogràfiques independents més importants d’Espanya, Ortiz va iniciar l’aventura amb el seu propi segell, Dearstereofan. A banda d’això, és coordinadora de continguts de Playground, un dels webs musicals més interessants del moment.
19h - Auditori - Jeffrey Cantu-Ledesma & Paul Clipson (Estats Units). Jeffrey Cantu és membre del grup de San Francisco Tarentel, i en solitari edita amb el segell Type (Peter Broderick, Grouper, Rene Hell...), rebent crítiques excel·lents de mitjans com The Wire of Foxy Digitalis. Paul Clipson és un artista visual que ha mostrat el seu treball experimental a Holanda, Itàlia, Suïssa, Japó i Rússia, a més dels EUA. Ambdós col·laboren des de 2003 en actuacions en directe que uneixen música i imatge. Han editat una sèrie de DVDs amb Root Strata i actuat al NY Film Festival, SF Film Festival, SF Museum of Modern Art, entre d’altres. www.shiningskull.org www.withinmirrors.org
20h - Sala Gran - Fasenuova (Astúries). La revista digital Hipersonica.com ha definit el projecte del dúo de Mieres format per Roberto Lobo y Ernesto Avelino com “el que faria Kode9 si fós absorbit pel forat negre d’Esplendor Geométrico”. També citen Suicide, HP Lovecraft i John Carpenter, i amb això ja està tot dit. Una meravella que, inexplicablement, encara no acaba de sortir dels soterranis a l’escena espanyola. http://discoshumeantes.bandcamp.com
20h - Pati – Eroica II (Mallorca). La primera representació oficial del projecte Eroica II és una ambiciosa interpretació audiovisual del profund desengany provocat per la complicada realitat actual. El nom d’Eroica II és un homenatge a l’obra de Jean-Michel Basquiat, passant per Dreyfuss i Beethoven, en versió rabiosament contemporània: discos, avantguarda i electrònica experimental, Spiritual Jazz, Hip Hop i detalls primitius que miren de fabricar una banda sonora desconsolada, centrada en la foscor i la rancúnia, de manera hipnòtica i lacònica.
21h - Auditori - Three Trapped Tigers (Regne Unit). Aquest trio londinenc de música instrumental no té limits a l’hora de configurar el seu so radicalment innovador: electrònica d’esperit pop amb un punt de jazz i de math rock, liderada per un teclista visionari i un bateria espectacular, que treu sons i efectes insospitats del seu instrument. Acaben d’editar el seu nou single i els mitjans internacionals comencen a girar els ulls cap a un nom que sentiràs més sovint a partir d’ara. www.threetrappedtigers.com
22h - Sala Gran - The Suicide of Western Culture (Barcelona). Amb una imatge que recorda el xoc d’electrònica i rock dels francesos Justice, aquest duo de Barcelona fa servir sintetitzadors barats per construïr temes agressius i distorsionats però també molt melòdics, una mena de synth-pop à la OMD passat (embrutat) pels filtres de Fuck Buttons i Atari Teenage Riot. Hom els pot imaginar perfectament posant la banda sonora als aldarulls de Hackney i Brixton. www.myspace.com/thesuicideofwesternculture
22h - Pati – Pablo Vinuesa (Sevilla). Coordinador de redacció de la revista Clone i cap de premsa del festival OFFF, Vinuesa també és músic (Tan Low, Sr. Chinarro o Úrsula) i crític musical (en revistes com aB, Go Mag, Mondosonoro, Ruta 66, Trax o Staf), a més d’haver treballat en promoció (Green Ufos), premsa (arSónica, Territorios Sevilla, feMÀS, Bienal de Flamenco) i programació (Iniciarte, Electrochock US, WAM Club).
23h - Auditori - Daedelus (Estats Units). El californià Alfred Darlington és un mag de l’electrònica menys previsible. Amb el seu look de dandy victorià, els seus directes són impactants i molt visuals gràcies al seu ús del Monome, un instrument revolucionari i ideal per interpretar la música electrònica basada en patrons i mostres en directe. Daedelus és un músic complet i virtuós, que després de triar l’electrònica com mitjà d’expressió ha convençut segells com Ninja Tune, Warp i Stones Throw de la validesa de la seva proposta. Si el veus en directe, també n’acabaràs ben convençut. www.soundcloud.com/daedelus